Zamieszczone przez haragon
[Inne] Jak długo nagrzewa się diesel VP przy niskich tempera
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez turbojajkoZamieszczone przez Maicroftpóki nie przestanie migać kontrolka temperatury
Jak miga to nalezy wyczscic , preciki w zbiorniczku wyrownawczym... :wink:
bylo na forum :?
Ja ten zbiorniczek mialem opanowany jak Ciebie tu jeszcze na forum nie bylo.
A dolewanie na poczatku pomaga, ale potem i to nie pomaga. :diabelski_usmiech
5km nie rowne 5km. Jeden przejezdza je w 20 minut lizac pedal gazu, bo stoi w korku, a inny przeleci szybko krecac silnik wyzej niz 2000 obr/min
Komentarz
-
-
U mnie nie chce się rozgrzać więcej niż 45 stopni.
dziś jechałem 35 km tak do 2500 obr/min. Do 45 stopni w miarę się nagrzewa a pózniej stoi. Czy ogrzewanie włączone czy nie.
Wymieniłem czujnik temperatury, termostat też.
Czy tak ma być???
W zeszłym roku chyba się szybciej nagrzewał :evil:pozdrowienia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pskoszCzy tak ma być???
Zamieszczone przez pskoszWymieniłem czujnik temperatury, termostat też.
Zamieszczone przez pskoszU mnie nie chce się rozgrzać więcej niż 45 stopni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pskoszNo może żle napisałem. Ale pokazuje mi nie połowe wskażnika tylko 1/4 .Ale wg mnie to i tak za nisko - powinna dojść do 90st. Popatrz jeszcze na ten wątek - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=460174
Komentarz
-
-
Dzięki już czytałem ten wątek o temp. oleju
Umówiłem się już z mechanikiem na wymianę termostatu. Zobaczymy jak wymienie
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 21:39 ]
Się okazało że termostat wymieniony 2 tygodnie temu padł, więc poszedł nowy.
A do tego jeszcze czujnik temperatury jeszcze raz wymieniony na koszt warsztatu, i wszystko grapozdrowienia
Komentarz
-
-
Najgorzej w uzyskaniu właściwej temperatury silnika mają octavie TDI z silnikami VP.
Często takie jednostki napędowe nie posiadają dodatkowych świec grzewczych w układzie chłodzenia przyspieszających uzyskanie właściwej temperatury roboczej silnika zimą.
Ja niestety taki egzemplarz posiadam
Silniki BXE i inne w OII to już inna bajka.
Moim zdaniem nie ma sensu tu porównywać nowsze jednostki napędowe o innej konstrukcji ze starszymi pod kątem nagrzewania bardziej niedoskonałymi...
Tak czy siak, każdy silnik w zimie powinien uzyskać właściwą temp. roboczą- jedne wcześniej, drugie później. Jeżeli skazówka temp. po dłuższej jeździe nie osiągnie 90st to coś jest nie tak. Grzebanie sugeruję zawsze rozpocząć od czujnika temp cieczy chłodzącej- to najczęstsza przyczyna problemów."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Pozwolę sobie dodać od siebie, że na czas rozgrzewania silnika ma też pewien wpływ jakim olejem jest zalany silnik. Wcześniej jeździłem na shell helix 5w30 zalewanym od nowości auta przez ASO, a ostatnio zalałem Motulem 5w40 i zaobserwowałem, że auto nagrzewa mi się znacznie szybciej (różnica rzędu prawie 40% przejechanego dystansu do osiągnięcia normalnej temperatury pracy silnika). Pomiar w miarę wiarygodny, bo przy tych samych warunkach, tym samym stylu jazdy i tej samej trasie codziennie pokonywanej do pracy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zurcioZamieszczone przez haragonJeżeli autko grzeje się przez 7-10km do temperatury 90 stopni, gdy na dworze jest +5
Komentarz
-
Komentarz